Răspunsuri utile la întrebările șoferilor

Cuprins

Răspunsuri utile la întrebările șoferilor

Sigur ai întrebări legate de mașina ta, mai ales dacă ești șofer începător, dar uneori chiar și dacă ești unul experimentat. Noi, prietenii tăi de la Arco24, vom încerca în continuare să oferim câteva soluții la dilemele uzuale ce pot apărea în viața de zi cu zi a oricărui conducător auto.

 

La ce ar trebui să fiu atent înainte să cumpăr o mașină?
În primul rând la detaliile tehnice legate de contract, precum ce presupune acesta sau ce acoperă garanția. De asemenea, ar trebui să te asiguri că acestea sunt cele mai bun prețuri și condiții pe care ți le poate oferi furnizorul în raport cu dotarea și modelul mașinii. Și, evident, extrem de important este să întrebi ce presupune mentenanța pe termen lung a mașinii pe care o achiziționezi.

 

Care e diferența dintre motoarele diesel și cele pe benzină?
Dincolo de preț și consum, deosebirea principală este felul cum aprind combustibilul. Cele pe benzină amestecă aer în combustibil, apoi îl comprimă și îl aprind cu scântei de la o bujie. Cele diesel comprimă aerul și îl stropesc ulterior cu combustibil, folosind pentru aprindere căldura degajată de compresia aerului.

 

Cât de des ar trebui să verific presiunea cauciucurilor?
Se spune că ar trebui să faci asta de fiecare dată când alimentezi, dar poate părea exces de zel. Mai realist ar fi să verifici presiunea o dată pe lună sau când se schimbă drastic vremea.

 

Când ar trebui să schimb lichidul de transmisie?
Se recomandă să faci acest lucru după fiecare aproximativ 50.000 km parcurși sau o dată la doi ani.

 

De ce uneori luminile de semnalizare clipesc mai rapid?
Pe scurt, s-a ars un bec. Asta înseamnă că voltajul scade, ceea ce face ca treaba circuitului electric să devină mai… ușoară, deci mai rapidă, chestiune care se reflectă în acest clipit mai des.

 

De ce alunecă mașina pe zonele umede?
Acest tip de alunecare, numit și hidroplanare, are loc atunci când un cauciuc intră în contact cu mai multă apă decât poate evacua.
Presiunea apei din fața roților împinge apa sub cauciucuri, ceea ce creează o barieră între drum și roți. Astfel, mașina pierde din tracțiune, iar tu nu mai ai control deplin asupra frânelor și volanului. Alunecarea este cu atât mai probabilă cu cât cauciucurile sunt mai rodate.

 

Cum știu de la ce iese fum din mașina mea?
Uneori, în pofida întreținerii și reparațiilor la zi, mașina ta decide să scoată niște fum ciudat de sub capotă sau din țeava de eșapament. În loc să te impacientezi, e de preferat să înveți ce înseamnă asta în funcție de fumul observat.


• Dacă din eșapament iese un fum alb, asta poate fi un semn că s-a defectat ceva la chiulasă ori că arde ceva la motor.
• Un fum subțire și alb urât mirositor înseamnă că s-a rupt un furtun de la radiator și acum împroașcă antigel pe motorul încins.
• Fumul gri sau albastru cu un miros amărui pe țeava de eșapament denotă faptul că motorul arde ulei.
• Un fum gros și cenușiu care iese din eșapament poate însemna că lichidul de transmisie a ajuns în galeria de admisie.
• Fumul negru cu miros de benzină îți spune că mașina arde combustibil pur. Rezolvă asta cât mai curând ca să nu afecteze senzorul de oxigen și convertorul catalitic.
• Un fum negru cu miros de plastic ars e provocat de o defecțiune electrică sau de fire arse. În funcție de locul din care iese fumul, poți depista care este firul avariat.

  • Niciun comentariu încă.
  • Adauga un comentariu

    Articole asemanatoare